شنبه 12 مرداد 1398

طراحی سایت|طراحی وب چیست|طراحی سایت ارزان

طراحی سایت (طراحی وب سایت) یا Web Design،به معنی ایجاد یک بستراینترنتی برای ارائه خدمات،اطلاع رسانی،نمایش یا فروش محصولات است.

طراحی وب سایت چیست؟


طراحی وب سایت چیست؟

 

 

 

طراحی وب سایت از خرید دامنه و هاست، طراحی گرافیک ، کدنویسی صفحات وب، تولید محتوا و رعایت اصول سئو تشکیل شده است.

در واقع شما باید یک وب سایت متناسب با حیطه کاری خود و کاربر پسند را ایجاد و سپس آن را برای بهتر دیده شدن به صفحه اول گوگل بیاورید. در هر دو مورد تیم سایت امور آماده ی ارائه ی مشاوره و خدمت رسانی به شما می باشد.

 

 

 

تاریخچه طراحی سایت

اولین وب سایت جهان در ۶ آگوست سال ۱۹۹۱ متولد شد که به پروژه ی World Wide Web یا همان W3 معروف است. این وب سایت توسط “تیم برنرز لی” طراحی شده بود.

این سایت و دیگر سایت های اولیه طراحی خاصی نداشتند و در آن ها هیچ المانی از جمله تصویر، فایل های صوتی یا متنی، رنگ ها و … استفاده نشده بود. اما با گذشت زمان و با معرفی مرورگرهای مختلف توسط Netscape و Microsoft و با استفاده از کدنویسی های HTML و JavaScript، راه پیاده سازی طرح های گرافیکی و شکل دادن به صفحات وب هموارتر شد. اما به نظر می رسه که مایکروسافت تاثیر بسیار زیادی در این اتفاق داشته است. در سال ۲۰۰۰ با ارائه ی اولین نسخه ی Internet Explorer برای سیستم های مک که از HTML 4.1 و CSS 1 به صورت کامل پشتیبانی می‌کردند، انقلاب عظیمی در مرورگرها و همینطور طراحی سایت به وجود اومد. جالبه که این مرورگر، اولین مرورگری بود که به صورت کامل از فرمت تصویری png پشتیبانی می کرد.





طراح سایت کیست؟

یک طراح سایت با توجه به اینکه در چه پروسه‌ای از طراحی وب سایت درگیر است، وظایف مختلفی دارد. به صورت کلی در طراحی و راه اندازی یک سایت، به دو تیم یا فرد برای طراحی Back-end یا همان بخش کدها و Front-end یا همان بخش گرافیکی و قابل نمایش سایت نیاز داریم.

متخصص طراحی Back-end کسی است که مسئولیت نوشتن کدهای مختلف برای ایجاد ساختار اصلی وب سایت را بر عهده دارد. این کدنویسی در واقع از نظر بازدیدکنندگان یک سایت پنهان است. یک متخصص طراحی سایت که وظیفه توسعه Back-end را بر عهده دارد از زبان های برنامه‌نویسی مثل Python، ASP، PHP و … استفاده می‌کند.

 

 

طراح وب سایت کیست؟

در بحث طراحی Front-end همه کارها برای بهتر کردن ویژگی‌های دیداری یک سایت انجام می شوند. در واقع تمام چیزی که بازدیدکننده سایت می‌بیند، نتیجه کار یک توسعه دهنده Front-end‌ یا همان کسی است که با استفاده از کدهای مختلف ظاهر وب سایت را شکل می دهد. برای توسعه ظاهر سایت، نیاز به کد نویسی است و نوشتن این کدها با زبان‌هایی مثل HTML، CSS و جاوا اسکریپت انجام می‌گیرد. اما فراموش نکنید که همیشه در این پروسه، همکاری با یک گرافیست وب می‌تواند نتایج خیلی بهتری رقم بزند و طرح های خلاقانه ای پیاده سازی شود.

 

 

 


انواع طراحی سایت

وب سایت ها به دو دسته ی وب سایت استاتیک و وب سایت داینامیک دسته بندی می شوند:



طراحی سایت استاتیک

در طراحی سایت استاتیک، یک فایل متمایز به ازای هر صفحه سایت روی سرور ذخیره می شود و هر بار که این صفحه مورد نیاز باشد، مجددا از سرور بازخوانی می شود و برای کاربر نمایش داده می شود. از مزایای این گونه طراحی سایت که تا سال ۲۰۱۵ محبوبیت داشت، آسانی طراحی صفحات استاتیک و امنیت بالای آن برای سرورهای آن دوره بود.
پس از گذشت زمان با ارائه سرورهای ارزان قیمت‌ و بالا رفتن تکنولوژی امنیت سرور، کم کم این طراحی جای خود را به طراحی سایت داینامیک (پویا) داد. البته هنوز هم در تمام وب سایت‌های داینامیک، بخش‌هایی با طراحی استاتیک ایجاد می شوند و در واقع تمام وب سایت ها چند بخش استاتیک در طراحی خود دارند.

 

طراحی سایت داینامیک

صفحات داینامیک سایت به گونه‌ای طراحی می شوند که خود صفحه ثابت، اما محتوای آن متغیر باشد. ساختار این صفحات توسط یک اپلیکیشن سرور که اسکریپت‌های سمت سرور را فراوری می کند، ایجاد می شود. در واقع محتوای چنین صفحاتی با توجه به جستجوی کاربر، ایجاد می شوند. این بدان معنی است که محتوای صفحه به خودی خود روی سرور وجود ندارد و با فراخوانی چنین محتوایی از یک صفحه سایت داینامیک، این صفحه روی سرور ایجاد شده و برای کابر فرستاده می شود.
در یک سایت داینامیک، صفحات معمولا محتوای مورد نیاز خود را از یک دیتابیس در Back-end فراخوانی می کنند. توسعه اولیه صفحات داینامیک وب مستقیما در زبان‌هایی مثل PHP، Perl یا ASP صورت می‌گرفت.

 

 

 

 

هدف از طراحی سایت چه می‌تواند باشد؟

وب سایت‌ها انواع مختلفی دارند. ممکن است هدف یک فرد از طراحی سایت با هدف فرد دیگر از زمین تا آسمان تفاوت داشته باشد. امروزه تقریبا برای هر هدفی یک سایت طراحی می‌شود تا به عنوان پایگاه اطلاع رسانی یا فروش یا هر منظور دیگری مورد استفاده قرار بگیرد.

با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید متوجه تعداد زیادی از وب سایت‌های تجاری، E-Commerce، خبری و وبلاگ‌های شخصی شوید که فعال هستند. اما اگر دقت کنید موفق‌ترین این سایت‌ها، گروه‌هایی هستند که از اصول طراحی سایت و بهینه سازی و هدف گذاری سئو پیروی کرده‌اند تا اطلاعات درون وب سایت خود را به مشتریان یا بازدیدکنندگان هدف خود نمایش بدهند.

 

هدف از طراحی سایت چه می‌تواند باشد؟

 

 

 

اهمیت طراحی سایت :


امروزه با پیشرفت علم و گسترده تر شدن فضای اینترنت اهمیت طراحی وب و نگهداری از آن بر هیچکس پوشیده نیست.
به طوری که در سال 2019 میلادی کمتر مجموعه ای را می بینید که : ادعای تخصص در حیطه کار خود را داشته باشد ، اما سایت در زمینه ی فعالیت خود نداشته باشد.
با استفاده از سایت می توانید در جهت بهتر دیده شدن استفاده کنید.
روش های جذب مشتری از سال های پیش تاکنون دستخوش تغییرات چشم گیری شده است : مثلا ... در گذشته بازار محلی برای خرید کالاهای مورد نیاز مردم از بقالی تا عطاری ، از ظروف مسی تا رنگ کاری و ... بوده است،که با مراجعه به آن مایحتاج خود را از مغازه مورد نظر خریداری می کردند.
اما با گذشت زمان و با گسترش تکنولوژی شما حتی بدون اینکه از منزل یا محل کار خود خارج شوید ، می توانید نیاز خود را برطرف کنید.

 

 

پایگاه اینترنتی امور با پکیج های متنوع طراحی سایت و قیمت های باور نکردنی نسبت به سایر شرکت های طراحی سایت،آماده ی ارائه ی انواع خدمات طراحی سایت و سئو حرفه ای می باشد.

 

 

 

 

دیگر اخبار
آموزش Backup گرفتن از ویندوز 7 آموزش Backup گرفتن از ویندوز 7

اگر فرض کنیم هارد ما آسیب ندیده باشد بلکه ما به هارد آسیب رسانده باشیم مثلا اشتباهی یک دکمه بزنیم و بطور ناخواسته یک گروه از فایلها که قصد انتقال آنها بودیم را حذف کنیم پس اگر ما یک نسخه Backup از فایل های مان نداشته باشیم کلا ما هم با فایل ها حذف می شویم

ادامه خبر ...
اهمیت ثبت شرکت، ثبت برند و رتبه بندی شرکت اهمیت ثبت شرکت، ثبت برند و رتبه بندی شرکت

زمانی که افرادی تصمیم به شروع یک فعالیت تجاری با مشارکت یکدیگر می گیرند نیازمند ثبت شرکت هستند. شرکت ها انواع مختلفی دارند که انتخاب آنان بسته به نیاز و شرایط شرکاء متفاوت است.

ادامه خبر ...
روانشناسی در بهبود طراحی وب سایت روانشناسی در بهبود طراحی وب سایت

استفاده از روانشناسی در بهبود طراحی وب سایت یکی از موثرترین روش ها برای کسب نتیجه مطلوب و مطابق با خواسته های ما از طراحی یک وب سایت است. همه ما هنوز! انسان هستیم، با وجود تمام دانش ما نسبت به دنیای اطرافمان، یکی از چیزهایی که ما احاطه کاملی به آن نداریم، سایر انسان ها هستند.

ادامه خبر ...
دلایل استفاده نکردن خدمات ذخیره سازی ابری دلایل استفاده نکردن خدمات ذخیره سازی ابری

آیا شما به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهید؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا برخی از مردم از قرار دادن اطلاعات خود در فضای ذخیره‌سازی ابری اجتناب می‌کنند؟ آن‌ها می‌گویند فضای ذخیره‌سازی ابری بسیار خطرناک است و همیشه نگران افراد سودجو مانند ادامه خبر ...

اینستاگرام اینستاگرام

استوری‌های اینستاگرام تنها از عکس و ویدئوهایی که خود کاربران تهیه کرده‌اند ایجاد می‌شود، شما نمی‌توانید تصویری را از اینترنت دانلود کرده و در استوری خود قرار دهید.

ادامه خبر ...
چگونه از اطلاعات فلش مموری حفاظت کنیم؟ 🔒 چگونه از اطلاعات فلش مموری حفاظت کنیم؟ 🔒

چند نکته مهم در مورد نگهداری از اطلاعات فلش مموری  🔒

آموزش چند ترفند مهم برای محافظت از اطلاعات فلش مموری

ادامه خبر ...
راهنمای تنظیم مودم DLink 2730U راهنمای تنظیم مودم DLink 2730U

آموزش تصویری نصب مودم D-Link 2730U به صورت مرحله به مرحله و گام به گام 

ادامه خبر ...
پرینت گرفتن دو صفحه در یک صفحه در ورد پرینت گرفتن دو صفحه در یک صفحه در ورد

در زمان پرینت گرفتن برخی اسناد در ورد گاهی احتیاج پیدا می کنیم به علت کمبود کاغذ ، دو صفحه را در یک صفحه پرینت کنیم. یا زمان هایی پیش می آید که می خواهیم یک جزوه را در ابعاد کوچکتر چاپ کنیم.

ادامه خبر ...
نحوه گذاشتن پست در اینستاگرام با مرورگر کامپیوتر نحوه گذاشتن پست در اینستاگرام با مرورگر کامپیوتر

در حالت طبیعی وقتی که اینستاگرام را در مرورگر وب باز می‌کنیم تنها می‌توانیم پست‌ها را مرور کنیم، برای پستی لایک یا کامنت بگذاریم و عمل جستجو را انجام دهیم. اما برای اینکه بتوانیم عکس یا ویدیویی آپلود کنیم چه باید کنیم؟

ادامه خبر ...
پرکاربردترين کلیدهای میانبر در مرورگرها پرکاربردترين کلیدهای میانبر در مرورگرها

تمامی مرورگر های اینترنت معروف و قدرتمند دارای یک سری از شرتکات ها در کیبرد هستند.با ما همراه باشید تا پرکاربردترین آنها را به شما معرفی کنیم.

ادامه خبر ...
پردیس چاپگر باران

کارتریج ایرانی

ثبت آگهی منطبق با الگوریتم گوگل

آگهی ویژه,ثبت آگهی

دفاع شخصی کاربردی

دفاع شخصی کاربردی

آگهی رایگان

آگهی رایگان/درج آگهی تبلیغاتی

بانک اطلاعات مشاغل و اصناف

جامع ترین بانک اطلاعات کشور

خانه سالمندان یارین

خانه سالمندان / خانه سالمندان در پاسداران / مرکز سالمندان یارین

دسته بندی محصولات
دسته بندی آگهي ها
شارژ و تعمیر کارتریج

شارژ وتعمیر کارتریج لیزری

آگهی رایگان

آگهی رایگان

کانال دفاع شخصی حرفه ای

دفاع شخصی